Spontanresan..

Det hela började med att jag hade blivit trött och somnade hos Issa när hennes fest i fredags pågick för fulla muggar. En massa folk och en massa alkohol. Ungefär vid kl. 04:00 så vaknar jag av att Issa letar efter sin väska. Jag hör hur alla engagerar sig i letandet.
Sen hör man Kotten: "Men du hade ju redan packat ner den". Då tänkte jag vadå "packat ner". Var packar dom till?
Gick ut i köket och frågade vad som pågick. Då säger Kotten. Vi ska till Stockholm, ska du med? Klart som fan att jag ska med. Men vad fan ska vi göra där? Festa på Stureplan. Jaja klart jag ska med. Det skulle vara Jag, Issa, Kotten och Viktor.
Vi stegade hem och sa att alla skulle ställa klockorna på 12:00 senast 13:00 för att vi ska hinna komma upp i god tid. Det slutade att vi lämnade Helsingborg 17:00. Samt att vi fick en person till som skulle med. Ida som sa att hon aldrig i livet skulle hänga med på en sån spontan sak.

Första anhalten var Markaryd. Vi skulle tanka, men det gick mindre bra då bilen inte ville starta. Jag tänkte direkt att det var startmotorn och Kotten envisade sig om att han kunde starta bilen som är en automatare genom att putta igång den. Och det fungerade faktist bilen startade och vi var på vägen igen. En massa sjuka och roliga kommentarer gjorde att Viktor kissade på sig. Men han skyllde på att vi vägrade stanna. Tur för honom att jag hade kläder som han kunde låna. En massa skratt och garv.


Kissmannen

Vi skulle tanka bilen i Linköping igen. "Fan vad denna loppan drar mycket bensin". En Nissan Sunny eller något. Och ja det var trångt. Samma sak som i Markaryd bilen vägrade gå igång. Så vi började putta igen. Så hörde man en skrammel. Fan där rök transmissionen. Men icke, Kottens konstiga teori höll igen, bilen startade och vi var påväg till Stockholm på nytt. Nu började brudarna sminka sig för fullt. Vi killar kunde knappt andas av allt damm dom hade i ansiktet. Fan mer smör än vad jag hade på mackorna som jag gjorde på morgonen.

När vi anländer till Stockholm och Södra Mällarstrand så är de flesta vandrarhem överfulla. Vad ska vi då göra? Ja vi sover i Bilen tänkte vi, och begav oss mot gamla stan för att träffa upp Rille som bor och jobbar där nu. Han tog oss på en runda genom gamla stan. Förfan Pålsjö skog har mer liv på natten än vad Gamla stan har på kvällen. Var fan har vi hamnat? Vi såg inte en enda människa på 30 min när vi gick i gränder smalare än Kotten rövspringa.

När vi väl hittar Stockholms enda livliga kvarter så har Viktor inget legg. Hur fan ska vi komma in? Jag började snacka med en vakt och fick ett strängt nej. Liksom alla hade legg utom klanten som blivit av med det, men inte hunnit anmäla det försvunnet. Vi gick till nästa ställe där det stod en tjej som vakt. Trevlig som hon var släppte hon in oss. Ganska mysigt ställe med varierande musik och i en inte alls för hög volym, så man kunde prata med varanda utan att använda megafoner.

Snart började folk beställa lite starkare saker för man nöjer sig inte med en 6:a redbull. Då köper man en 12:a. Efteråt stack vi till Slussen för att käka något. Fan det var ganska livat i Stockholm. Det är trots allt typ Finland eller nåt.
Vi stack efteråt mot bilen för att typ sova eller nåt? För vem kunde tänka sig att man skulle träffa underbart folk som hade sprit i denna otrevliga stad. Vi träffade Lennon från Belgien, En stockholmare och Amaja från Spanien. Det var hur trevligt som helst när vi dukade till sprit-picnic utanför ett vandrarhem som hette Rygerfjord. Vi satt på marken och snackade om saker som dagisbarn hade sett för omogna. Tänka sig att spanskor var så bajsintresserade.

Amaja: Shit on me
Jag: No
Amaja: Come on, shit on me!
Jag: You are crazy!
Amaja: Poo poo on me BITCH!
Jag:??????????????

Och så skrattade alla så mycket att magen bara gick sönder. Föresten så bajsade Viktor på sig. Kiss och bajs? Ah jag hade inte mer kläder att låna ut.


Efterfesten

När vi väl skulle somna så fick vi inte plats i bilen så Kotten och jag la oss på ett liggunderlägg framför bilen. Skönare än att försöka somna med knäna vid halsen.
När vi vaknade på morgonen så hade Kotten dreglat ner min sovsäck, Idas kudde och sin egen tröja så man kunde trycka ur salivet när man vred tygerna. Vi bestämde oss för att ta en tur runt på Södermalm. Jävla massa backar som vi orkade inget när vi kom tillbaka till bilen.


På vägen hem så skulle vi tanka en bit utanför Stockholm. Då började bilen fitta sig igen. Så vi kom inte iväg alls på 1½ timme. Och när jag och kiss&bajs Viktor tog över spakarna så fick vi igång bilen. Och ja det var fan startmotorn som jag trodde från början.

Så galet omogen resa!!!

Tack till Kotten, Ida, Issa, Viktor och Rille för en trevlig tid!

Kommentarer
Postat av: hille

haha... fan man missade den trippen... ;) såg inget 4 för 5 erbjudande men väl 5 för 4... hehe... men blir nog bara en tetra eller något ner och lite variation för hemresan sedan=)



verkar som om jag blir enda tjejen på resan me. för era brudar hade bangat me va? sheeet, ska ja stå ut me er en hel vecka... haha

2008-07-22 @ 19:27:15
URL: http://hileasoltun.blogg.se/
Postat av: hille

men åhhhhh.... fan att alla ska banga hela tiden!!!!! men vi e på iaf=)

2008-07-23 @ 01:29:33
URL: http://hileasoltun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0