Ljuva 90-talet.. Eller inte?

Satt och tänkte på 90 talet på jobbet idag. Jag tänkte på alla gamla TV-program man kollade på. De var ju sjukt bra. Eller så var det så att man inte hade en dator. Så allt som sändes på TV var bra. Det var ju detta årtionde som internet kom in i det skånska hemmet. Om jag minns rätt så var det Drottninghög i Helsingborg som hade bredband först av alla i hela Europa. Alltså man slapp att koppla upp sig genom ett 56k modem. Ett sånt som lät rätt roligt. Men det är bara ett rykte. Fick aldrig fram riktiga fakta. Utan mer att det snackades om det rätt mycket. Jag minns att jag gick i fyran och året var 1995. Man gick hem till en kompis på matrasten. Alltså man slängde i sig maten skitsnabbt för att få en längre rast. Och det behövdes.
Det tog ju typ 2 minuter att ladda en hemsida. Jag var helt förbryllad över att man kunde surfa och skicka mail genom en dator till andra personer. Och vad gör man då om man går i fyran? Klart man surfar in på altavista.com och söker på Pamela Anderson, Babewatch och sånt. Ganska roliga minnen faktist.

Åter till TV-programmen.
Vem minns inte 24 Karat, Jakten på den Röda Rubinen (FAVORIT), Nu eller Aldrig, Blåsningen.. AH listan kan göras lång.

Några av de bästa barnprogrammen:








Större uppdatering på G imorgon. Då det snart ska läskas.

Dagens ord: Kukhuvud

Kommentarer
Postat av: claudia

neeej fan va härligt snicky!! t.o.m. jag kommer ihåg alla dom teckande!! och denver var lätt en av mina favoriter.

ps. jävla bra låt till denver!

2008-04-04 @ 18:29:41
URL: http://claudiapl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0